Taas süütundest

Sellega, et me tunneme süütunnet ja oskame ka endas seda koguda, me loome enda elus ebameeldivaid situatsioone. Süütundel on olemas objektiivne pool, mis õpetab olla kasstundlik, mõista mis on Sinule hea või halb, luua suhteid, hinnata tagajärjed ja oma sammude tulemused ja ilma selleta pole võimalik isiksuse areng.

Kas oled Sa tundnud süütunnet, kuid tegelikult Sa ei oma juhtunuga mitte mingit seost, ehk situatsioonide pärast mida Sa ei osanud ette arvata. Kas oled tundnud häbitunnet ja muretsemist lausa tühjal kohal, ehk seisundit mis on tekitanud enesepiitsutamine „Ma olen halb“. Kuis Sa vastad jah, tähendab Sa pidevalt kannad endas hävitavat süütunnet. Näiteks oled istunud auto tagaistmel, aga auto sattus avariisse ja keegi on rangelt vigastada saanud, sa oled olnud selle olukorra osaleja. Tekkib tunne, et Sa saaksid muuta situatsiooni, aga midagi ei teinud ja see mõtte muutub pealetükkivaks, mis hävitab Sind seest. Keegi sooritab enesetappu ja Sa jäädki elama mõttega, et Sina oled selles süüdi.

Nüüd aga mõtle, kas Sa saad olla vastutav teiste inimeste valikute ja tegevuse eest? Ei. Kas sa saad vastutada oma partneri tööprobleemide eest, teiste inimeste sammude, ilmastiku eest? Miks me endas kanname seda tunnet? Me lubame sellel ilmuda meie madalas enesehinnangus ja ebakindluses ja samas läbi nende tunnete, me loome enda ellu manipuleerivaid inimesi. Süütunne – on kõige parem viis juhtida teist inimest. Fraasid: „Sina oled kõiges süüdi, sinu pärast ma tunnen ennast halvasti“ muutuvad mõjutamise argumendiks.

Just nendele kes pidevalt tunnevad süütunnet, ettevõtte juhid panevad suuremad kohustused ja unustavad need kohustused motiveerida lisatasuga. Tihti selliseid inimesi keegi oskab kasutada enda huvides ja inimene jääb kannatama, sest kardab kaotada tööd või sõpru, alateadlikult kardab kedagi solvata ja veel sügavamalt sukeldub seisundisse „Ma olen halb“ ja süütundesse. Kasvab sisemine pinge, tekkib apaatia, muretsemine, soov põgeneda, ennast peita, mitte olla ja sellega inimene kahjustab ennast ka mõjutab oma seisundiga teisi.

Kuidas muuta situatsioon? Alusta analüüsima oma tunded ja ürita mõista milles on Sinu seisundi põhjus. Peamine on mõista enda emotsioonid ja milleks sa just neid emotsioone hetkel tunned. On oluline osata peatada oma mõtete pidevat voolu ja ühe ja sama teema jahvatamist. Tunneta ennast hetkes siin ja praegu ja lõpetada eneseõgimine. Kahjuks kui Sa oled seisundis „Mul on halb olla“ vahest on raske mõista kõik enda emotsioonid, mis tekitavad valu. On olemas palju erinevaid instrumente mis aitavad näha ebameeldiva olukorra põhjused, saab muuta oma suhtumist, stsenaariumit, vabastada vajalikud ressursid, muuta oma elu, siseneda situatsiooni ja mõista miks see muutus tarumeerivaks, kuid kõik see pole kerge teekond. Iga situatsioon on individuaalne, kuid tuleb vaadata silma oma valule, aga selleks võib olla sa vajad spetsialisti abi, tuleb õppida usaldama ja kuulama ennast. Kahjuks tegelemiseks süütundega puudub võluretsept, kuid kui Sa soovid teadvustada oma süütunde põhjused, sa kindlasti leiad ka vastused, tähtis on mida Sa selleks oled valmis tegema.

Sinu ees on minu uus koduleht, siit lehelt näed minu loodud videoid ja saad lugeda minu kirjutatud artikleid, kõik sellel lehel on suunatud sinu toetusele ja loodan, et see aitab Sul saada selgust ja mõistmist selles osas, mis praegu toimub meie ümber.

Sotsiaalmeedia

Jäta enda kommentaar