Läbipõlemine

Stress on meie sagedane saatja ja praeguse elu atribuut. Kui keegi arvab, et tema elus stressi ei ole, siis ta eksib. Stress ei tule väljastpoolt. See on sisemine seisund, abitus mingisuguste situatsioonide ees ning enese ebakindlus. Emotsionaalne läbipõlemine võib tekkida mitte ainult peale negatiivseid, vaid ka peale positiivseid sündmusi.

Kuidas on stress emotsionaalse läbipõlemisega seotud? Läbipõlemist kujundavad mitu stressifaktorit: enese vastu liiga kõrged nõudmised (ma saaksin seda teha veelgi paremini ja siis kõik õnnestuks) ning tunnustuse puudumine (mitte keegi ei kiida, väärtusta ega märka minu tööd).

Need tegurid on omavahel seotud. Stress iseenesest ei ole meile ohtlik. Stress on vaid kohanemise mehhanism. Ohtlikuks osutub pikemajalises stressiseisundis ja närvilises ärevuses viibimine. Inimestel, kes on pikemalt stressis, võivad tekkida erinevad haigused: immuunsuse langus, vererõhu kõikumised, peavalud, nahahaigused ja muud. Stressile reageerimine ja ka selle tekkepõhjused on individuaalsed. Mõnele võib stressi tekitada lemmiklooma surm. Mõni võib aga öelda, et selline ongi elu. Igaühel on oma psüühika. Hingelaadi on võimalik muuta, kuid muutus on ebamugav.

On olemas kolm asja, mis aitavad läbipõlemist takistada: uni, söök ja füüsiline aktiivsus. Tee kindel piir töö ja vaba aja vahel. Oska ennast ümber lülitada. Kui Su töös on palju suhtlemist, siis leia aega paberitööga tegelemiseks. Näiteks korrasta oma laud. Otsi töö tegemiseks erinevaid võimalusi, tee pause. Mine õue ja jaluta pisut. Kindlasti tegele hobidega. Leia huviala, mis on vaid Sulle meeldiv, mitte teistele.

 

 

Sinu ees on minu uus koduleht, siit lehelt näed minu loodud videoid ja saad lugeda minu kirjutatud artikleid, kõik sellel lehel on suunatud sinu toetusele ja loodan, et see aitab Sul saada selgust ja mõistmist selles osas, mis praegu toimub meie ümber.

Sotsiaalmeedia

Jäta enda kommentaar